> Het Concept ReferentiesVan alle gemakken voorzienVeelgestelde vragen

 

Het Concept

Wonen doe je samen

Wonen doe je samen. Dat wensen we onze bewoners toe. Onze panden zijn zo ingericht dat het ontmoeten van nature wordt gestimuleerd. Natuurlijk is dat vrijblijvend. Maar niemand hoeft zich eenzaam te voelen. We stimuleren het sámen wonen met diverse gemeenschappelijke faciliteiten.

De filosofie: comfortabel en veilig wonen

Mensen willen comfortabel en veilig wonen. Dát staat bij Wij wonen voorop. En het blijkt ook uit de opzet en inrichting van onze studio’s, appartementen en woningen. Maar zoals gezegd: minstens zo belangrijk vinden we het dat mensen prettig sámenwonen. Want bijna 40% van alle huishoudens in Nederland bestaat inmiddels uit eenpersoonshuishoudens. En de verwachting is dat dit percentage de komende jaren verder toeneemt. We hebben daarom veel oog voor de sociale samenhang.  

Sámen wonen

Sommige mensen kiezen er bewust voor om alleen te wonen. Anderen wonen door omstandigheden alleen. Al onze bewoners hebben volop mogelijkheden om toch sámen te wonen. Samen sporten in de gym, samen eten in de lounge, samen studeren op de flexwerkplek, samen genieten op het dakterras, samen naar de zomerbarbecue. Enzovoort. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En omdat het kan bijdragen aan het welzijn van mensen.

Samen voor een veilige, schone woonomgeving

Huismeester en bewoners zijn sámen verantwoordelijk voor een veilige, schone woonomgeving. De huismeester is als een huisvader. Soms streng. En altijd gericht op het welbevinden van de bewoners. Hij is bovendien het aanspreekpunt voor buurtbewoners. Want ook in de wijk willen wij sámen wonen.

Samen voor een fijne woonervaring 

Samen streven we naar een fijne woonervaring voor de bewoners. De huismeester, de centrale beheerorganisatie van Wij wonen en Vaster Invest Fonds uit Maarsbergen, eigenaar van de woningen. We zijn pas tevreden als onze huurders dat zijn. Door goed in contact te blijven met de bewoners, willen we zo goed mogelijk inspelen op wensen en behoeften. De menselijke maat staat centraal. Met als doel: een fijne woonervaring voor al onze huurders.

Iets voor jou?

Voel je je aangesproken door ons concept en de filosofie daarachter? Woon jij ook graag in een sociale omgeving en toch lekker op jezelf? Van harte welkom in één van onze aansprekende Wij-wonen-panden! We hebben geschikte woningen voor zowel jonge starters, stellen als senioren. Het mooist is een mix van jong en oud, zodat bewoners iets voor elkaar kunnen betekenen.

Natuurlijk, we realiseren ons dat jonge starters vaak niet de huurprijs voor een 3-kamerappartement kunnen betalen. Door zoveel mogelijk vergelijkbare woonruimtes (en dus vergelijkbare huren) in één complex te hanteren, zien we vaak wel dat doelgroepen zichzelf uitselecteren. Van harte welkom!

Bewoners over WijWonen

Comfortabele studio, voordelige huur

Stijntje

De locatie van Wij-Robijn Apeldoorn is geweldig. Dichtbij het centrum en toch omgeven door groen en rust. Ik heb een comfortabele studio en vind het heerlijk om vanaf mijn balkon naar de omgeving te kijken. Het is een fijne woonplek. Ook heel fijn is de voordelige huur. Zo houd ik geld over om leuke dingen te doen.” Alle verhalen >

Er is altijd wel iemand voor een praatje

Laura

Alsof je gewoon echt thuis komt bij je ouders, alleen dan nu op mezelf. Je komt binnen en je maakt een kletspraatje met iemand die je een keer op een feestavond hebt ontmoet. Er is altijd iemand om mee te praten.  Alle verhalen >

Dan ben ik echt thuis

Marco

Als ik hier kom, dat klinkt raar, maar ik voel me thuis. Als ik hier over de vloer kom, dan ben ik echt thuis. Alle verhalen >

 

Van alle gemakken voorzien

Appartementen, voor jong tot oud, voor singles tot stellen

Trendy woonstudio’s vanaf 26 m² tot aan luxe 3-kamerappartementen van 89m², zoveel mogelijk met eigen balkon. In de appartementencomplexen zijn liften aanwezig. Veelal behoort het huren van een separate berging tot de mogelijkheden.

Huismeester

Elk complex heeft een eigen huismeester. Die heeft technisch inzicht én houdt de huurders op positieve wijze aan het huishoudelijk reglement. Kortom: een huisvader of huismoeder met een luisterend oor en een scherpe blik. En het aanspreekpunt voor de buurt.

24/7 veiligheid en controle

Elk pand heeft een eigen toegangscontrolesysteem. Bovendien worden opnames gemaakt van toegangsdeuren en een aantal openbare ruimtes. Bij calamiteiten kunnen deze beelden worden bekeken.

Centrale living voor ontmoeten en ontspanning *

Gewoon even gezellig koffiedrinken, krant lezen, tv kijken of een balletje leggen? Dit kan in de centrale living van nagenoeg elk gebouwencomplex. Een ontmoetingsplek om het Wij-wonen-gevoel optimaal te beleven.

Keuken voor dagelijks warme maaltijden *

’s Ochtends een gezonde, verse maaltijd bestellen voor ’s avonds? Dat kan in één van onze gebouwen: Wij Robijn in Apeldoorn. Handig voor drukbezette bewoners. En ideaal om contact te maken met jouw medebewoners. Onze maaltijden zijn heel schappelijk geprijsd.

Faciliteiten voor sport, wellness en werken *

’s Ochtens vroeg of ’s avonds laat een sportschoolbeleving op letterlijk loopafstand van je woning? In een aantal van onze panden zijn diverse faciliteiten voor een gezonde levensstijl. Ook kun je relaxen in de sauna. Wil je ongestoord studeren of werken? Dan biedt de flexwerkplek een goede oplossing.

Parkeren buiten of binnen

Bij elk complex zijn voldoende parkeerplaatsen. Het gebruik is inbegrepen bij de huur óf je huurt voor een relatief gering maandbedrag een plek. Je parkeert op de parkeerplaats nabij het woongebouw of in de parkeerkelder eronder.

Gemeenschappelijk (dak)terras

In panden waar de appartementen geen eigen balkon hebben, zijn vaak één of meerdere gemeenschappelijke dakterrassen. Een prima plek om te genieten van de frisse buitenlucht en de stralende zon. Ook gezellig om samen met je medebewoners bij te kletsen of te genieten van de ondergaande zon.

Veel gestelde vragen

Hoe kan ik een reparatieverzoek doorgeven?

U kunt een reparatieverzoek voor niet-spoedeisende zaken melden via ‘Mijn Wij Wonen‘ op www.wij-wonen.nl. Voor spoedeisende storingen belt u naar uw beheerder

Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Wij Wonen heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en wij doen er alles aan om onze huurders zo goed en zo snel mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent of dat u een klacht heeft. U kunt uw klacht melden via ‘Mijn Wij Wonen‘ op www.wij-wonen.nl.

Waar kan ik nalezen wie wat doet bij onderhoud, reparatie/herstel of vervanging in en rondom mijn Wij Wonen woning?

U kunt dit nalezen of opvragen via ‘Mijn Wij Wonen‘ via of de servicedesk van de beheerder.

Ik heb overlast van mijn buren. Wat kan ik doen?

Wonen is meer dan een dak boven je hoofd hebben. Wij Wonen vindt het van belang dat u prettig woont. Niet alleen in uw woning, maar ook in uw buurt. Overal waar mensen wonen, kan er wel eens iets mis gaan. Rommel op het balkon, een blaffende hond, een klussende buurman in de late avond. Wat voor de één een bron van ergernis is, valt de ander niet eens niet op. Daarom moeten we rekening houden met elkaar. Prettig wonen is een kwestie van geven en nemen. Praten met uw buren is de beste oplossing. Als u het samen niet kunt oplossen, dan kunnen wij u helpen. Begin daarvoor bij de huismeester.

Wat moet ik doen bij huurbetalingsproblemen?

Het kan natuurlijk voorkomen dat er problemen ontstaan met uw huurbetaling. Het is dan belangrijk snel in contact te komen met de beheerdervan Wij Wonen. Dit kan per e-mail beheer@wij-wonen.nl of via ‘Mijn Wij-Wonen‘.

Hoe kan het dat ik een betalingsherinnering krijg terwijl ik mijn huur betaald heb?

De huur moet voor de 1e van de maand door ons ontvangen zijn. Is dit niet het geval dan ontvangt u een herinnering. Waarschijnlijk hebben uw betaling en de herinnering elkaar gekruist. Om dit in de toekomst te voorkomen adviseren wij u voor de 1e van de maand te betalen.

Kan ik huurtoeslag aanvragen?

Voor meer informatie over huurtoeslag kunt u terecht bij de belastingdienst via www.toeslagen.nl. U kunt hier ook een proefberekening maken en zien of u voor huurtoeslag in aanmerking komt.

Wanneer ontvang ik mijn waarborgsom retour?

Heeft u bij het aangaan van de huurovereenkomst een waarborgsom betaald? Dan wordt deze terugbetaald na het verlopen van de wettelijke storneringstermijn van 60 dagen na uw laatste automatische huurincasso. Terugbetaling vindt alleen plaats als u voldaan heeft aan alle verplichtingen die voortvloeien uit de huurovereenkomst.

Hoe kan ik mijn huurovereenkomst wijzigen of opzeggen?

U kunt dit regelen via uw beheerder en via Mijn Wij Wonen.

Wat is de taak van de huismeester?

De huismeester is het gezicht van de verhuurder op locatie en heeft een eerste toezichthoudende taak als het gaat om werkzaamheden die door leveranciers verricht moeten worden. Denk aan reparaties, schoonmaak- en onderhoudswerkzaamheden. Hij controleert en adviseert als het gaat om het naleven van de gedragsregels die in het wooncomplex gelden. Hij doet met regelmaat controlerondes en beheert de reservesleutels van algemene ruimten. Bij calamiteiten zorgt hij voor de eerstelijns-ondersteuning en schakelt externe deskundigen in.